20160505

Castell de Milany, des de Collfred, per les Serres de Santa Magdalena i Milany

Aquesta setmana, i aprofitant que ja ha esclatat la primavera, hem repetit una sortida realitzada a la nostra caminada de dissabtes, per fer amb la Colla dels dijous. Ara, encara que fa poques setmanes que hi vàrem estar, hi ha un canvi total. El camí, el mateix; però l'entorn, amb els diferents tons de  colors verds, segons els tipus d'arbre i els prats tots plens de flors.
Avui, al arribar ens hem trobat la zona on vàrem estacionar, plena de cotxes i fins i tot més avall també estaven els vorals de la carretera, ocupats per vehicles. Al castell de Milany, hem trobat al grup que se'ns ha anticipats. Son els Bufets d'Olot i n'anaven només 62 caminants!
Pel demés, hem copio a la descripció de la ruta realitzada al mes de març. Aproximació per la carretera de Sant Privat d'en Bas a Vidrà. A destacar, apart de les boniques vistes, que es veuen seguint la carena i el paisatge de tot l'entorn, la quantitat d'arbres monumentals que hem vist (faigs i roures).
Deixem el cotxe, a la vora del camí que baixa a la casa Fontcoberta i retrocedim per la carretera, passant a l'altra vesant de vall, fins a trobar el pal indicador del camí d'Itinerànnia. Comencem a pujar per una pista direcció nord. Les nostres referències seran la pintada groga del camí i la línia d'alta tensió que veiem. Anem seguint una bona estona per la pista, just fins que passem per sota la línia i uns metres més enllà fa un gir a l'esquerra, sempre seguint les marques grogues, anem pujant fins arribar al Collet del Bosc, on precisament hi ha una torre de la línia d'alta tensió, un pal indicador i un panell informatiu de les Serres que ens envolten. La pista, segueix per un pas canadenc i a l'esquerra, la torre. A peu de torre hi ha les marques del PR C-59, que seguirem a partir d'ara, juntament amb les de Itinerànnia. Pugem per darrera la torre direcció oest i ràpidament  ens situem a la carena, on ja tenim la ermita de Santa Magdalena de Cambrils, on sembla hi estan fent rehabilitació.
Seguim el PR direcció SO per la carena de la Serra de Santa Magdalena, passant (hi ha petits rètols de fusta, enganxats als arbres) pels Colls de Trebitja, Serrat dels Belitres i arribem al coll de La Creu de l'Espinau (hi ha una creu de ferro i la pista el travessa de nord a sud. També hi ha una torre de tensió). Passem al altre costat i seguim les marques del PR, primer pugem i desprès planegem anant pel costat d'un filat; seguint el sender deixem el Puig de l'Obiol a la nostra esquerra, i el flanquegem seguint la marca de PR. Quan som al altre costat del Puig, anem a buscar un altra vegada el filat, seguint camí a la seva vora fins arribar al Collet de l'Amorriador. Seguim pel costat del filat, passant per un prat amb uns boixos impressionants pel Pla de la Bronsa. Més endavant, el camí es bifurca i baixem per la dreta, seguint el PR fins que arribem al Coll de Milany, on ja tenim a la vista el Castell.
Ens hi acostem i podem gaudir de la vista a 360º que hi ha des de aquest cim.
El camí de retorn, el farem seguint el GR 151.1, que al Coll de Milany, segueix per la dreta, deixant a l'esquerra el del PR que hem vingut; més endavant tornen a coincidir tots dos pel Pla de la Bronsa, fins al Collet de l'Amorriador, on el GR s'enfila cap al cim del Puig de l'Obiol, per desprès baixar direcció (SO) i planejar per un corriol amb vistes a tota la vall i  el petit nucli de Siuret. Més endavant, cal estar atent, perquè el sender fa un gir a l'esquerra, marcat a una pedra al terra. Hem d'anar baixant en forta pendent direcció sud, cap al Collet de l'Home Mort, on el camí torna a planejar i anem a sortir a un paratge on fa pendent avall a la nostra dreta i veiem la marca de GR al arbre que ens queda a la dreta. Baixem per aquest prat fins arribar a un pal indicador que es veu a baix al camí. Estem a Plans del Coll. Ara, hem de seguir direcció al Coll de Cristòfol, a l'esquerra.
Quan arribem al Coll, hi ha pal indicador, que hem de seguir direcció a Santa Margarida de Cabagés, seguint la pista a l'esquerra. El camí te marca de PR color blanc i verd, que anirem trobant de tant en tant. Anem seguint sempre la direcció a la ermita, passem pel costat casa la Coma i quan ja la tenim a la vista, com el camí fa força volta, tirem per la drecera, fent una petita sifonada. Pugem a l'ermita, deixant a baix la casa el Pujol. Continuem camí per la pista direcció est. Aquí, també ens tempta de fer una sifonada, però està bastant brut a la part de la riera, així que decidim seguir la pista, que ens porta fins a la casa Fontcoberta. Seguint per la pista, passem la casa deixant.la per sobre nostre i arribem fins a la següent corba on hi ha la riera. Pel costat la riera, puja el camí marcat amb blanc i verd, que ens porta fins a dalt la carretera, just al davant la font La Martingala. Ara, només ens queda seguir la carretera cap a l'esquerra (N) durant uns pocs metres fins a trobar els cotxes.

Distància recorreguda           18,8 km.
Desnivell acumulat                 620 m.
Temps efectiu, caminant        5 h. 35'
Enllaç a la traça                      http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=12719470

Enllaç al àlbum de fotos de Joan: