20160526

Pujada a la Coma de l'Orri i Gra de Fajol, des del Pla de la Molina

Sortida des del Cortal de la Molina. Comencem a caminar pel GR fins trobar el pal indicador del desviament cap a la Coma de l'Orri. A partir de aquí el camí estarà marcat per fites; creuem el pont de fusta que hi ha a pocs metres d'on ens hem desviat, passant per sobre el torrent i anem cap al Pla de l'Avetosa on ja anem a trobar el torrent de la Coma de l'Orri. Ara, ja anem seguint les fites que hi ha durant tota la pujada, que ja es constant a lo llarg de tota la vall. El camí passa per la Jaça dels Marrans, La Jaça del Mig, La Jaça de Dalt i la Coma de l'Orri.
Quan som a dalt, fem un petit descans i seguim la pujada fins al Gra de Fajol. Des del coll de la Coma d'Orri, el vent comença a bufar fort i a dalt del Gra de Fajol, ens hem de resguardar perquè realment ja es molest. Al cap d'un estona, desfem un tros de camí i emprenem la baixada cap al Coll de la Marrana, on encara hi resta algun congost de neu glaçada, però que es pot passar bé. Una vegada ja hem baixat del Coll, el vent ja no ens moleta i seguim cap al refugi, on ens agrupem i com encara es aviat, decidim seguir camí de baixada (GR), per dinar bastant més avall, al costat del riu. Desprès seguim baixant pel GR, que ens torna a portar fins als cotxes.

Distància recorreguda          12,7 km.
Desnivell acumulat               1.137 m.
Temps efectiu, caminant      4 h. 55'

Enllaç a la traça                   http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=13469659