20160521

Llanars - Les Collades - Puig Moscós - Puig de les Agudes - Pla de Sant Joan - Llanars

Aquesta sortida ha estat programada per a la Colla l'Isard de Bescanó i encara que hem estat un grup de nou caminants, l'hem gaudit molt, doncs la data que ens trobem es ideal per fer-la.
Si es va amb més d'un cotxe, es bo de deixar-ne un al punt de baixada de la carretera que va de Llanars a Feitús, d'aquesta manera ens estalviem de fer un tall de carretera, quan ja es baixa amb força kilòmetres a les cames.
Comencem a caminar pel carrer que hi ha al costat del hotel El Grèvol, a l'entrada de Llanars. Al final del carrer, ja hi ha un pal indicador, que ens dirigeix cap a munt per una pista asfaltada. Desprès del primer revolt, hem de pujar cap a la dreta, per un camí barrat amb cadena, on hi posa "camí particular". El camí està marcat amb color blanc i verd i ens va pujant fins a dalt a una casa, anomenada el Solà d'Amunt. Cal ser respectuosos, doncs hi passem pel seu costat i es una propietat privada.
Al arribar a la casa, hem de girar a l'esquerra, direcció (N) i anar cap a dalt on hi ha un filat de roba, que passarem al altre costat. Anirem seguint les marques, pintades als arbres i a terra, a les pedres. El corriol, més amunt va girant a (O) i desprès a (NO). Passem per les Estibades i desprès el camí va planejant fins a trobar un filat que va pujant a la nostra dreta. L'anem seguint tota l'estona, i passem les Collades (cota 1.353), el Camp de les Bruixes (cota 1.404), Feixa d'en Toralles (cota 1.502), les Escollades (cota 1.519) i arribem al Coll Sobirà (cota 1.562), tota l'estona seguint el filat.
Aquí el passem al altre costat i passem per un pas amb tanca, Ara seguim un camí fresat, que va pujant cap al (NE) i anem a parar al Turó de Sant Joan i desprès al Pla de Sant Joan, on el camí s'ajunta amb el GR-11.
En aquest lloc, tenim l'oportunitat de veure com s'ensinistra un àliga. Es tot un espectacle, veure-la volar amb majestuositat. Seguim direcció (N) per pujar al Puig Moscós, molt al abast, i desprès de unes fotos, anem a trobar el GR que passa girant cap al (NO), anant a parar a la Collada de la Fembra Morta (cota 1.728). Anem seguint el GR que passa vorejant el Puig Sistra i fem cap al Coll de Lliens (cota 1.864) i seguim pel GR uns 250 m. més enllà, pujant pel costat d'un filat. El passem al altre costat. El GR segueix cap al (O) pel Pla de les Bigues i natros, anem seguint pel costat del filat, fent pujades i petites baixades, fins arribar a dalt al Puig de les Agudes, punt culminant de la sortida (cota 1.976).
Desprès d'un petit descans, comencem a baixar, anant a buscar el filat, que anem seguint deixant-lo a la nostra dreta i més avall el creuem al altre costat, seguint el corriol baixem fins al Pla de Sant Joan - es el segon que passem -. Aquí deixem el filat i seguim baixant per una pista. El paratge, ha canviat des de la última vegada que hi vàrem ser. Han fet una neteja d'arbres i matoll i ara, està força net. Anem a buscar un corriol -que per les feines fetes, ha quedat esborrat - que ens permetrà de tallar la pista de baixada, per allà on podem i arribar a baix a les Roquetes. Aquí com també veiem la pista més avall, decidim baixar al dret fins trobar-la i anem baixant pel camí, seguint el llom de la muntanya, fins arribar a baix a l'Illa, on ja trobem la pista asfaltada, que ens baixarà a la carretera de Feitús i uns metres més avall, direcció Llanars, ja trobem el cotxe que hem deixat al matí.

Distància recorreguda          20,2 km.
Desnivell acumulat                1.153 m.
Temps efectiu, caminant       6 h. 25'

Enllaç a la traça        http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=13418066

Enllaç a les fotos de Mercè