20160507

Passejada pel bosc dels castanyers centenaris de Viladrau

La sortida prevista, amb la Colla l'Isard, de Bescanó, era fer la pujada fins al Matagalls. Un canvi respecte a la previsió de pluja ens ha fastiguejat la excursió. Al poc de sortir a caminar, ha començat a caure un plugim, que desprès s'ha intensifica't i ens ha fet equipar per la pluja. Ja no ha parat fins que hem tornat cap a Girona. De tota manera, i ja que hi som, hem decidit  d'anar a veure els castanyers centenaris, que  formaven part del recorregut a fer.
Punt de sortida, carretera de Viladrau a Seva. Desprès de 1,5 km. arribem al aparcament del Restaurant La Solana de Molins, on deixem els cotxes.
Sortim des del mateix aparcament, girant i baixant a l'esquerra. Anem seguint la pista durant 1,1 km. on trenquem pel costat d'un filat a l'esquerra, agafant el corriol que adreça la pista, pujant sempre en direcció sud-oest, fins que tornem a sortir a la pista. Quan arribem a la vora de Can Bosc, a l'esquerra surt una pista que seguim direcció (NE) i desprès sud i est fins a trobar una cruïlla, per la zona de La Miranda, on surt un camí a la dreta, direcció (SO) seguim aquest camí menys fressat (hi ha zones on està un xic embrossat, però si pot passar), per anar a trobar el camí que puja des de L'Erola. Aquest camí puja pel costat del torrent i també entre els castanyers centenaris i està molt fressat, amb fites. Anem contemplant aquests exemplars tant magnífics fins a dalt de tot del camí, abans d'arribar al Pla de Malataup. Aquí, veient que el temps no canvia i a dalt s'està posant boirós, decidim de baixar cap a la ermita de l'Erola, esmorzar i desprès desfer camí fins als cotxes i tornar a Girona,

Distància recorreguda           9,7 km.
Desnivell acumulat                383 m.
Temps efectiu, caminant       3 h.