20160611

Berguedà: El Moixerò pel Forat de Vimboca i tornada per Empedrats.

Bonica sortida amb guiatge del company Martí, per la Colla Els Centpeus.
Sortida amb el grup i encara que la previsió del temps no es bona, hi ha força caminants disposats a fer cim. De fet, sortim de Girona amb un plugim que ens fa temé el pitjor. Quan ens anem desplaçant cap al Berguedà, millora el cel i ja no plou.
Arribats al àrea d'aparcament de La Salle Natura, deixem els cotxes i agafem la pista que surt cap al (O) al altre costat del riu i la seguim 1,7 km. seguint el curs del Bastareny. Abans de creuar un pont, a ma esquerra, surt un corriol indicat a un pal, que ens portarà a veure el Salt i la Dou (naixement) del Bastareny. Retornem a la pista i creuem el pont, salvem una tanca pels vehicles i seguim la pista. Segueix a la dreta cap al Monnell. Natros, seguim recte i uns 450 m. més enllà, a la nostra dreta, surt un corriol indicat "Vimboca" a un rètol de fusta.
Seguim aquest corriol, que va pujant pel costat del torrent de Monnell i passa pel Forat o Clot de Vimboca. La pujada d'avui, es dura per la humitat que hi ha al ambient. Els primers, quedem molls per l'aigua que hi ha als matolls, de la pluja caiguda a la matinada. Passat el Forat, seguim pujant i quan som més amunt, hi ha una cruïlla de camins.
Seguim cap a la dreta (E) i ens arribem al Coll de Galligans. La boira que està agafada als cims, ens impedeix gaudir la vista des d'aquest punt. Des del Coll seguim un sender que planeja direcció (NO) i anar a trobar el camí de pujada que hem deixat i seguir-lo per acabar de pujar al Coll de Vimboca.
Quan som a dalt, ja trobem el GR 150.1 que va carenant la serra del Cadí-Moixeró. El seguim cap a la dreta (NE) i en poca estona estem al Coll de Pendís. Aquí tornem a pujar, passant al altre costat del filat i anem seguint el GR, fins al Coll de Moixeró. Avui, per la boira, no podem gaudir la caminada per la carena i veure la panoràmica al Berguedà.
Acabem de pujar fins al Moixeró, punt culminant de la sortida (2.078 m.). Tampoc aquí podem gaudir de les vistes que ens ofereix aquest mirador excepcional.
Retornem al coll i comencem a baixar pel corriol que hi ha passant la tanca, i que baixa decididament direcció (SO) fins al refugi de Sant Jordi. S'ha d'anar molt en compte el tram de aquest corriol i s'han d'anar seguint les fites de pedres, que trobem durant la baixada. Finalment arribem al refugi Sant Jordi. Avui es obert i podem demanar begudes, per acompanyar el dinar que portem.
Desprès del descans, comencem a baixar cap al (SE) seguint pel costat del torrent del Pendís. Arribem més avall als Empedrats, zona de una tremenda bellesa natural, al estretir-se les parets de pedra que tenim als dos costats de riu. Més avall, ja trobem el desviament cap al Bullidor de la Llet. Lloc, que convé acostar-s'hi per l'espectacularitat del brollador d'aigua per les fissures de la paret calcària i posterior baixant per una canal, que sembla un tobogan de parc d'atraccions.
Desfem fins al camí de baixada i en poca estona ja som a baix a la pista i a la Salle Natura, on tenim els cotxes.

La Dou del Bastareny

El Bollidor de la Llet

Distància recorreguda         18,8 km.
Desnivell acumulat               1.308 m.
Temps efectiu, caminant      7 h.

Enllaç a la traça                    http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=13659442

Enllaç a la plana web dels Centpeus  http://www.centpeus.cat/