20160622

El Comanegra, des de La Manere

Bonica sortida, per explorar la part desconeguda del macís del Comanegra. Aquesta setmana, al ser dijous la revetlla de Sant Joan, fem la sortida en dimecres. Avui ens traslladem a França, per Prats de Molló fins a La Manere. Deixem els cotxes a un aparcament, situat desprès de passar pel poble.
Comencem a caminar, sortint des de uns metres més enllà del aparcament, agafant un corriol indicat com Santa Cristina. El corriol, va pujant molt ben definit, fins arribar a la petita ermita de Santa Cristina. Pocs metres abans d'arribar-hi, deixem el camí per on anem, per agafar a la nostra esquerra un camí que en uns 75 m. ens acosta a l'ermita. No es veu, fins que no hi ets a sobre, perquè els arbres la tapen a la vista.
Passem per darrera i a la nostra esquerra hi ha un camp herbat, per on passem pel mig, fins a una pista que hi ha al altre costat, que seguim a l'esquerra direcció (SE) primer i desprès (S) i anem a sortir a una pista més principal, on parem a esmorzar. La seguim a l'esquerra (S) i més endavant, trobem una cruïlla. Surten dos pistes, cap a la dreta i al tercer a la dreta, que es camí, l'hem de seguir i ens va pujant. Desprès d'un parell de corbes, surt a la nostra dreta un corriol que puja més dret i que es un adreçador de la pista. L'agafem i ens porta a trobar-la novament, i la seguim a la dreta. La seguim fins a trobar una nova cruïlla, on agafem la pista cap a la dreta (a l'esquerra aniríem al Coll del Perer) Estem al Coll de les Falgueres. Seguim la pista i uns 350 m. més endavant hem d'agafar un corriol que puja per l'esquerra, on hi ha un indicador direcció La Manere a un arbre. Seguim aquest corriol, on hi ha marques vermell/blau i que puja decididament un poc més amunt, hem de fer un gir a l'esquerra, per seguir les marques fins a dalt al Pla de la Serra. Ja som a la carena del Comanegra.
Desprès d'un breu descans i de contemplar la vista del costat garrotxí, seguim cap a la dreta, el camí que va carenant i que ens porta al Puig de Comanegra, la Collada Fonda, el Cim de Bordellat, baixant al altra Collada Fonda més occidental i desprès ja anem per baixar fins al Coll de Malrem, on fem la parada per dinar.
Emprenem la baixada, seguint el GR-83 que sense pèrdua, va resseguint la riera de La Manere i finalment ens fa sortir a la carretera que ve des del Coral. La travessem i seguim el corriol que baixa al altre costat i que ens torna a fer sortir a la carretera, que ara seguirem fins al poble, on tenim els cotxes.

Distància recorreguda       16,3 km.
Desnivell acumulat             853 m.
Temps efectiu, caminant    5 h. 10'

Enllaç a la traça        http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=13775356

Enllaç a les fotos de Eduard