20160617

Calella de Palafrugell a Aigua Xelida (Anada pel PR i tornada pel GR de la costa)

Diada especial la de ahir. Personalment, tenia necessitat de fer una caminada on fos, per treure'm cabòries de sobre.
Ideal la caminada. Dia amb molt poca calor, per poder caminar a la zona de costa. Res de vent i un sol que tant com ha anat avançant el dia, s'ha fet mes present.
Sortim des de Calella, deixant els cotxes a un des carrers allunyats de la platja, però on les places encara no son de pagament.
Baixem direcció mar, per anar a trobar el camí de ronda, direcció a Llafranc i quan ja hi hem baixat, pel passeig de mar, al arribar al hotel Llevant, entrem pel carrer de Mossèn Rafael Duran (seguint la marca del PR) i desprès seguim pel carrer d'Amadeu Vives fins a sortir del poble, direcció nord, per una pista, sempre seguint les marques del PR (blanc-grog). Passem a la vora de Can Mató i desprès el camí va girant cap al est, per anar a trobar la GIV-6542, seguint-la direcció (E) uns 125 m. per desprès trencar a l'esquerra per una pista on seguim el PR primer, direcció (NE) i desprès (O); quan hem fet quasi un kilòmetre, seguim a la dreta per un altra pista (PR) direcció nord. Uns 170 m. més enllà, tornem a girar a la dreta i de seguida a l'esquerra ja hi baixa un corriol, el paratge Puig Gruí, -sempre seguint el PR-, més avall trobem una cruïlla, on hem de seguir cap a l'esquerra i ens porta fins al carrer del Perú, de Tamariu (es el carrer més interior del poble). Quan es bifurca amb el carrer Costa Rica, agafem una pista a l'esquerra i quan trobem el camí vell a Tamariu, agafem corriol a la dreta per baixar cap a la riera de Mas Batllía i seguint-la, anem a sortir a la vora de la paret d'un càmping. Sortim a un camp, que hem de vorejar i fem cap a un camí, que seguirem a la dreta. Ara, veiem el càmping a la nostra dreta, al altre costat de camp i riera. Entrem a Tamariu pel carrer de la Riera i el seguim fins arribar al carrer dels Pescadors (a l'esquerra), per on seguim i pugem unes escales que ens porten al carrer del Port de Mala Espina, que seguim per la corba i contra-corba i a meitat, desprès de passar-les, pugem per un pas que surt a dalt una pista, que seguirem a la dreta, per anar al carrer Illa Negra, ja dintre de Aigua-Xelida. L'anem seguint i desprès continuem pel carrer Illa Blanca, on trobem a l'esquerra, unes escales que ens baixen fins a la cala Aigua-Xelida, on parem a esmorzar.
Seguim el camí de ronda, marques grogues, i ens porta fins a la Roncadora un forat al penya-segat, per on quan hi ha temporal, l'aigua de mar i entra amb força fins a dalt. Seguim pujant pel costat del penya.segat primer sense camí, però desprès ja trobem un corriol que ens puja fins a trobar el carrer de Sa Roncadora, que seguim direcció nord, fins a un mirador a sobre del penya-segat.
Desfem camí pel carrer de Sa Roncador i desprès pel carrer de l'Aneto i carrer de la Terra Alta, fins a sortir a la Avinguda de Vicenç Bou. Seguim baixant cap al carrer d'Aigua Blava fins al carrer dels Pescadors, de Tamariu. Ens acostem fins al passeig de mar i ara ja seguim el camí de ronda (GR) que va vora mar i no te pèrdua. Passem per la Perica (punta des burro), cala de'n Roig, cala Gamarús, la punta de la Musclera i baixem a Cala Pedrosa, on els més valents, es fan un bany al mar.
Seguim pel GR fins al far de Sant Sebastià i baixem a Llafranc, on dinem. Desprès, i aprofitant el bon dia, anem a fer el cafè. Seguim, i ja desfem camí fins a Calella, on tenim els cotxes.

Distància recorreguda        20,3 km.
Desnivell acumulat              653 m.