20160609

Refugi Pla de Prats - Coll Pan - La Covil - Costa Pubilla - Coll de la Bona . Coll Roig . Refugi

Avui, els Caminants dels dijous, hem planificat una matinal al Serra de Montgrony. Hem volgut aprofitar el bon temps, per desprès de la caminada, organitzar una menjada feta al camp. Hem portat tota la logística i hem contat amb la inestimable aportació de dos dels companys de la Colla. La Conxi, amb la aportació de tot el necessari i a més, cuinera oficial. El Rafel, un altre manetes de la cuina, ens ha preparat bona part de l'aperitiu.
La excursió, l'hem començat des del refugi del Pla de Prats, on hem deixat els cotxes. Seguim uns metres la pista direcció oest, i al primer trencall a l'esquerra, comencem a pujar pel camí de Els Clotells, que ens portaria al refugi de La Covil. Una vegada hem passat la font Roja, hem d'estar atents i uns 100 m. més enllà, agafar un corriol que surt per la nostra esquerra i que puja a trobar la pista que ens porta al coll Pan.
Aquí hi ha un corriol que ja des del mateix coll puja cap a La Covil. Natros, agafem el camí que  la rodeja i porta al coll de la Coma Ermada. El seguim un 100 m. per desprès pujar pel mig del bosc, direcció nord, fins a trobar el camí que havíem d'haver agafat al coll. Ara el seguim, tot pujant direcció nord-oest fins a dalt el cim, on fem parada per esmorzar i gaudir de la bonica vista que ens ofereix aquesta carena.
Seguim camí i baixem al coll de la Coma Ermada, on emprenem la pujada cap al cim del Costa Pubilla. L'assolim i seguim, baixant cap al Roc dels Llamps i el coll de la Bona, on passem al altre costat de filat i sense seguir camí baixem pels prats herbats, direcció nord-est, fins a trobar el corriol que seguirem direcció est i ens portarà al Coll Roig. També passem filat al altre costat i seguim la pista dels Emprius, direcció est, fins al Prat de Jou. Decidim que en lloc de seguir pista, direcció sud que ens portaria al refugi de La Covil. Seguir pel Prat de cara al abeurador que hi ha i agafar el camí marcat blanc i grog que baixa direcció sud-est fins a trobar la pista, just a la corba per on baixa també el Torrent de Prat de Jou. Ara la seguim direcció sud est i tot planejant, ens porta fins al refugi del Pla de Prats.
Ara, avui, ens queda poder gaudir d'un esplèndid dinar de germanor, on a més de que no hi ha faltat res: entrants, arròs i postres; tot regat amb vermut, vi i licors. Previ al dinar, hem practicat el "herri kirolak", on ja hem tingut ocasió de riure una estona. EL MILLOR DE TOT, LA BONA COMPANYIA D'AQUEST MAGNÍFIC GRUP!

Distància recorreguda      12 km.
Desnivell acumulat            637 m.
Temps efectiu, caminant   4 h.

Enllaç a la traça                http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=13630332

Enllaç a les fotos de Eduard