20160904

TMB - Etapa 1: Notre-Dame de la Gorge - Refuge du Col de la Croix du Bonhomme.

Dia 1.-
El bus, ens fa la aproximació a les Contamines-Monjoie, i ens deixa a Notre Dame de la Gorge. Aquí, ens retrobem amb la nostra guia habitual, Elodie i l'altre guia assignat, el Philippe, a qui ja coneixem d'algun altre Tour. Cada un, portarà una mula, amb la càrrega de les nostres borses. També s'incorpora al grup, la Claire. Cal dir, que s'ha integrat perfectament amb el nostre grup i que desprès d'aquests dies, tots ho hem passat molt be.
També compartim trobades a alguns refugis, amb un altre grup de Cairn, que està fent el Tour, amb la modalitat de bivac. Està guiat pel Vincent, un altre dels guies coneguts de Cairn.
Comencem la caminada, sortint direcció sud, pujant pel GR-5; camí marcat com TMB. El camí, es un antic camí romà, va guanyant ràpidament altura per dintre bosc. Fem una primera parada, per observar un pont natural. Més amunt, passem pel pont romànic de la Téna, on el riu baixa molt engorjat i ha fet una erosió molt evident a les pedres. Passem pel costat del refugi Nant Borrant i seguim pujant direcció sud fins a la vora del refugi de la Balme, on parem per dinar.
Seguim pujant, fem una petita parada al Plan des Dames, on hi ha un túmul de pedres, on les companyes del grup hi deixen la seva pedra testimonial i es fan la foto de representació femenina.
Desprès, enfilem cap al Col du Bonhomme. El desnivell assolit fins a dalt el coll ha estat de 1.085 m. Aquí, deixem l'Alta Saboia, per passar a la Saboia. Fem un descans i seguim el camí per acabar de pujar els 150 m. que ens queden fins al Col de la Croix du Bonhomme, on ja només ens queda un recorregut de 500 m. fins al Refugi du Col de la Croix du Bonhomme.
Avui, el refugi es diferent. Sense llum elèctrica. Sopem a la llum de les espelmes........., però dormim força bé.

Etapa 1 de la travessa:
Recorregut                             10,7 km.
Desnivell acumulat               + 1.254 m.      - 54 m.