20190323

A.C.E. ISARD. Tossa d'Espinau i Lliurona

Arribada al Pla de Solls per la carretera que puja al Mont. Deixem els cotxes i enfilem camí direcció nord-oest pel prat, fins que s'acaba i ja veiem les fites per on comença el corriol  que comença a baixar donant la volta al macís del Mont per darrera. Passem per dues tarteres, pels Saiols (per on puja el corriol que ve de can Tries), desprès el corriol fa un gir cap al est fins al  Coll de Dalt, per on baixa el camí des del Mont. Acabem de baixar fins al Coll de Joncanat i seguim direcció nord (pintura groga) cap a Puig Caçador, però deixem a la nostra dreta el camí que hi porta i seguim pujant cap al Pla de la Tomba.
Quan arribem a dalt, agafem el camí que surt per l'esquerra, cap al Pla del Vi, marques vermelles. Passem pel Puig de Torroella i seguim fins a la Tossa d'Espinau.
La baixada des de la Tossa la fem pel mateix lloc on hi hem pujat, fins a baix al coll. Desprès, fem un gir cap a nord-oest, inicialment sense traça evident, fins que més avall ja veiem una traça que es segueix fàcilment, va a parar a una pista que tot baixant i seguint-la, ens porta fins al Pla de Montosa, la pista principal. Seguim a la dreta, baixant fins al Coll de les Canals de Carig, on trobem la carretera asfaltada. Seguint-la a l'esquerra, anem fins al Coll de la Creu, on fem un petit descans.
Seguim fins a l'escola de Lliurona i desprès ja decidim de tornar. Ho fem, desfent camí i ara pel prat, fins al Coll de les Canals i ara agafem la pista asfaltada, que baixa per l'esquerra (S.) marcada com PR i l'anem seguint fins a la primera corba tancada que hi ha. A la dreta ja es veu el camí de pujada i un poc més amunt ja trobem el Roure de la Font del Bac. Seguit més amunt, ja trobem la font del Bac i seguint pujant el Roure dels Capellans. Anem seguint les marques del PR i desprès d'una exigent pujada, tornem a fer cap al Pla de la Tomba, on fem parada per dinar.
Seguim el PR per on hem pujat al mati, ara de baixada. Hem tingut de rectificar, perquè sense adonar-nos ens en anàvem cap al Puig Caçador, sense baixar. Baixem de dret un petit tram, fins a trobar el camí marcat PR i baixem fins al Coll de Joncanat i desprès pugem fins al Coll de Dalt, quedant a la nostra dreta el camí per on hem vingut aquest matí. Ara seguim pel PR pujant direcció sud fins a dalt al Santuari del Mont.
Desprès d'un bon descans, admirant les vistes que tenim des de aquí dalt, tornem a baixar pel camí que ens porta fins a la carretera de pujada al Mont i desprès de seguir-la uns metres fins arribar a l'alçada d'un transformador que queda a l'esquerra, girem cap avall (sud) des del transformador i baixem directament al Pla de Solls, on tenim els cotxes.