20190302

C.E. L'ISARD.- Tavèrnoles_Savassona_Conangle_ Tavèrnoles

Una molt bonica sortida per la varietat d'elements que anirem veient al recorregut.
Comencem a caminar des de dintre el poble, al carrer Montseny pujant unes escales. Passem per costat del cementiri i enfilem a ma esquerra un corriol que comença direcció sud per anar girant a sud-est i ens puja molt ràpidament salvant una  pendent pronunciada, fins a un mirador situat a sobre del poble, encarat a nord.
Seguim camí direcció est i desprès gira a nord, desviant-nos baixant cap a l'esquerra per anar a veure la font de la Baronessa, situada a sota una bauma. Seguint el camí des de la font, ens porta fins al castell de Savassona. Continuem baixant fins a S. Pere de Savassona. Travessem la carretera i continuem direcció nord per un prat, tenim a la vista la cinglera i a sobre S. Feliuet. Seguint el GR 151 ens porta a la Pedra del Sacrifici. Deixem el GR i pugem fins a S. Feliuet de Savassona, des d'on tenim vista a sud, est i nord. Aquí dalt, també s'hi troben tombes antropomòrfiques.
Tornem a baixar i seguim el GR 151 i també PR 40 que ens porta direcció nord, per un recorregut amb pals indicadors, on trobem roques amb gravats com la Pedra de les Bruixes i la Pedra del Home. El GR va baixant, girant cap al nord-oest. Trobem una cruïlla amb pal indicador. Seguim a la dreta pel GR direcció S. Pere de Casserres. Uns 200 m. més enllà, deixem el GR i agafem un camí que baixa per l'esquerra i passa pel la casa abandonada, anomenada la Passarella. Seguim el camí que ens porta pel costat de la pedrera de la Fradera, pujant en vistes al Ter fins arribar a una cruïlla, on hi la bàscula que pesava camions. En front mateix, arrenca un camí pel costat d'un pal indicador com a Ronda de Salou, que ens anuncia les restes del castell de s'Avellana. Hi pugem (a mitja pujada del camí, ens hem de desviar cap a la dreta) per veure les vistes que ens ofereix aquest mirador, més que les poques restes que hi queden del castell. Tornem al camí i seguim pujant fins a un pla. Al davant nostre, tenim el puig de Conangle, on anem per fer un parada i aprofitar el mirador.
Seguim cap al oest, primer planejant i desprès en suau baixada, fins a l'ermita de Sta. Magdalena de Conangle. Seguim per la cara oest la pista que va baixant i passa per la vora d'una gran bauma. Seguim baixant i més avall a ma esquerra, veiem unes fites i camí. El seguim per anar a veure unes altres baumes en anada i tornada.
Desprès, seguim per la pista que ens baixa pel mig del mas de Salou. Continuem la baixada fins a trobar la tanca del pont de Salou. Anem a la vora del Ter per dinar. Desprès continuem i passem la tanca i el pont i pugem per la carretera direcció Tavèrnoles, indicacions Els Vimets, El Pujol. A la primera cruïlla, per l'esquerra hi ha un corriol que va al pou de glaç de Salou, en molt bon estat de conservació. Tornem a la carretera i seguim per aquesta cruïlla, a la dreta direcció a la casa la Bauma. Passem entre les edificacions de la masia i continuem fins arribar a la urbanització Les Piscines on enlloc de passar recte i pels carrers, ens desviem a l'esquerra per anar a trobar el GR i bordejant la urbanització per baix, el seguim fins a Tavèrnoles i als cotxes.

Mapa Alpina. Collsacabra
Enllaç a la traça https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/2019-03-02-01-tavernoles-savassona-33754634

Distància                    13,1 km.
Desnivell                     415 m.
Temps caminant        4 h. 26'

fotos Milio https://photos.app.goo.gl/GCBFZF4SZZAH5Y6k8
Joan:          https://drive.google.com/drive/folders/1xZnYSooV8TLFTJD4fwH1H3DahJnu5BB7?usp=sharing