20190321

BON PAS.- Maçanet de Cabrenys. Ruta de les ermites.

Fem l'aproximació fins a Maçanet i passat el poble, anem a buscar la pista asfaltada que surt per l'esquerra indicada cap a Oliveda. Anem seguint aquesta pista fins arribar a l'entrada del càmping Maçanet, on deixem els cotxes. Hi han grans pedres que impedeixen poder deixar-hi gaires cotxes.

Seguim la pista caminant cap a Oliveda, on hi arribem aviat. A l'entrada, ja trobem el GR 11 que ens ve per la pista de la nostra esquerra. Passem pel davant de Sant Andreu i seguin el GR, pel Coll d'Oliveda i el pont del Cantenys. Des del pont, seguim la pista i aproximadament 1,5 km. desprès, el GR se'n va per la dreta, més o menys a l'alçada de la font del Rimaló. Natros, encara seguim uns metres més la pista i arribem a Sant Miquel de Fontfreda, on fem una parada per esmorzar.

Seguim el camí passant pel darrera de l'ermita i anem a buscar la pista que passa per sobre. La seguim uns 450 m. i desprès passem per dintre bosc d'alzina uns 100 m. per un camí marcat a mapa, però que no es gaire definit, fins a trobar el GR 11 un altra vegada. El seguim direcció O, passant pel Coll del Rovirós i desprès anem seguint fins arribar al veïnat de la Trilla, on el camí gira completament direcció nord (dreta).

Aquí deixem el GR i seguim pel corriol marcat amb color grog, de Itinerànnia. Pugem cap al Coll de la Pinosa i ja veiem l'ermita de la Mare de Déu del Fau. Seguim amunt, i quan som a sota de l'ermita, deixem el PR i pugem adreçant pel bosc, per un camí que te un poc de traça, fins a dalt. Des de aquí, les vistes son molt boniques als 360º.

Baixem direcció NO fins a la Collada del Fau, on retrobem el PR (blanc i verd), que anem seguint, passant pel costat d'un primer teix monumental i desprès un altre, baixant fins a la Font del Bac, on hi ha una alzina catalogada. Tornem uns metres fins a la cruïlla i seguim baixant cap al SE per camí, ara també marcat per a BTT fins que fem cap a Sant Pere dels Vilars, on parem per dinar.

Seguim direcció N el camí de Itinerànnia, passant pel davant de Can Fullaraca i entre mig d'una sureda centenària. Més avall, teníem previst, seguir una pista que gira al SE, però al entrar-hi veiem que està molt bruta i decidim seguir el camí que portàvem, que va a parar a baix al riu d'Arnera. Passem el pont i ens fiquem per dintre la propietat del Molí de l'Olivet, per escurçar camí, anant a sortir a la carretera asfaltada, per on hem passat aquest matí. Es una propietat privada i no els hi agrada es passi per dintre, així que es millor que un cop passat el pont, seguir direcció nord per un camí que passa per l'anomenada la Farga i que va a sortir a la carretera uns metres més amunt, cap a Maçanet, d'on ho hem fet natros. Ara, ja ens queda seguir, passant per sobre el Pont Nou, i uns 900 m. fins arribar als cotxes.

Mapa editorial Alpina. L'Alt Empordà.
Enllaç a la traça (es circular, encara que ha començat a gravar un cop començada la sortida- +400 m.-): https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/2019-03-21-macanet-de-cabrenys-ruta-de-les-ermites-34526231