20190613

BON PAS.- Castellar de N'Hug - Pleta Roja - Pedra Picada

Fem la aproximació per Ripoll, Campdevànol, Gombrèn, carretera de Castellar de n'Hug.
Deixem el cotxe a la plaça de l'Ajuntament , a un lloc on es poden aparcar alguns cotxes.
Sortim direcció cap a la part més alta del poble i abans d'arribar a la plaça de l'església, baixem pel carrer del Pou, que enllaça amb el de baixada de la Ribera, que ens porta fins a baix a la riera i anem pujant cap a l'Erola. Anem seguint marques blaves. Passem al costat d'una hípica i seguim camí que ens porta fins a la Font dels Torrents.
Seguim recte, encara que a l'esquerra hi ha camí marcat. Anem pujant, deixem el camí que ens portaria a la Font del Boix, passant per l'Orri, més amunt,  i seguim direcció NO pujant. Anem seguint amunt, fins arribar a la carretera.
La creuem al altre costat i seguim pujant deixant a la nostra dreta el  Serrat del Mig, fins a arribar a la carena. Quan hi som, fem un gir a l'est i anem seguint per la Pleta Roja, Serrat de la Moixera, Amorriador del Bac i el Pedra Picada.
Des de el Pedra Picada, baixem al dret direcció sud fins a trobar un camí de bestiar que seguim planejant uns 125 m. direcció oest, per desprès fer baixada al dret fins a trobar la pista, que seguirem en suau baixada direcció SO, fins a trobar una pista més principal.
Ara, hem de seguir a la dreta direcció NO durant uns 170 m. i passant el filat que hi ha a la nostra esquerra, fem baixada al dret cap a la carretera. La travessem i seguim un camí que hi ha al davant nostre direcció oest, per anar fins a els Plans, buscant un lloc per dinar, més apartat de la carretera.
Desprès d'un llarg descans per dinar i comentar la ruta que hem fet, retornem a buscar per la vora de la carretera però sense trepitjar-la, un corriol que va baixant en paral·lel a la carretera primer i desprès adreçant força, fins a La Creu. Aquí seguim un camí marcat al mapa que ens baixa de dret fins al poble, anant a sortir a Alberg La Closa, des d'on agafem el carrer Orient que ens porta a dintre el poble i només ens cal baixar a la Plaça de l'Ajuntament, on tenim els cotxes.

Mapa Alpina. Montgrony

Distància                   14,7 km.
Desnivell                    906 m.
Temps caminant       5 h.