20220902

ALPS 2022. TOUR DEL CERVÍ: 2 SETEMBRE etapa rif. Guide del Cervino - glacera Teodulo - Zermatt

A Breuil-Cervinia, anem fins a l'estació del funicular per pujar fins a Testa Grigia (3.480 m.). A l'estació, ens esperen els dos guies alpins, que ens acompanyaran el tram de travessa per la glacera.
Arribats a la Testa Grigia, desprès de dos transbordaments, amb tele-cabina i un altre funicular, ens preparem al rifugio Guide del Cervino, pel pas per glacera. Encara que portem crampons, els guies consideren que no cal calçarl-se. El que sí que fan, es preparar dos cordades, cada una amb 5 més el guia. Ens trobem un altra vegada a la frontera entre Italia/Suïssa, per caminar ja tot per la part de Suïssa.
Cal dir que, des d'on ens trobem, tenim a la vista el Klein Matterhorn (3.883 m.) i tota la glacera. També el Cerví, encara que força tapat pels núvols.
Comencem la baixada, seguin la traça del que a la temporada d'esquí és una pista, fins arribar a l'alçada del refugi Teodulo. En aquest punt, deixem la pista i passem per dintre la glacera. Si passar-hi pel mig és una experiència inolvidable, la visual que tenim des d'aquest tram, també és imborrable a la memòria, tota la carena fronterera dels 4.000: el Breithorn Occidental (4.164 m.), el Breithorn Central (4.159 m.), el Breithorn Oriental (4.139 m.),el Pollux (4.092 m.), el Castor (4.228 m.) i el Liskamm (4.479 m.) i una part de la serralada del Monte Rosa.
Arribem a l'estació del funicular (Trockener) que baixa cap a Zermatt i aquí ens deixen els guies alpins i continuem amb Elodie la baixada. Cal destacar que l'estapa d'avui té uns desnivells de 55 m. positius i 1.839 m. negatius.
Quan ja portem uns quants metres baixats d'aquest segon tram, podem veure al fons de la vall, Zermatt i a la nostra esquerra, sempre mig tapat, el Cerví, també i al fons, a la nostra dreta, part dels quatre mils que he descrit. Anem baixant podríem dir que amb el dit força desgastat de tant apretar el disparador de fotos, i ja a la part baixa passem per Furi, Zum See, Blatten, per acabar entrant a Zermatt, on ens allotgem al hotel Alpina, totalment recomanable.