20220924

C.E. l'ISARD.- Alt Empordà: Palau Saverdera - cova de la Veta Negra - castell St. Salvador - ruta megalítica - Vilajuïga

Sortida des de Palau-saverdera i anem a buscar el GR 92.0 que va direcció a l'ermita de St. Onofre, però natros no hi hem d'arribar-hi. Anem pujant pel camí força empedrat i quan arribem al pal indicador cap a la cova, deixem el GR i agafem el corriol que puja a la dreta, guanyant més alçada ràpidament. La cova està senyalitzada i queda a la dreta del camí. Desprès d'arribar-hi, retornem al camí i seguim amunt, fins al castell de St. Salvador, des d'on gaudim d'una espectacular vista a les dos vessants de la muntanya. A un costat, tota la plana de l'Alt Empordà i a l'altra la costa i la vall de Sta. Creu.
Baixada pel camí a St. Pere de Rodes i quan trobem cruïlla, seguir a l'esquerra de pujada, per tornar cap a la carena i seguir pista fins a la vora del mas Ventós. En lloc d'arribar-hi, quan arribem al pla, seguim pista a la dreta fins la carretera, la travessem i seguim camí del altre costat. Ens porta a les runes del mas Margall i més endavant fins al mas Magí. Seguim la pista i arribem al mas de la Mata. Seguim les marques grogues fins a la Pedra Grosa Tombada i no seguim més avall, perquè el camí és brut. Girem a l'esquerra i des del corriol viem a baix a la dreta el dolmen de mas de la Mata. Anem seguint el corriol direcció oest i ens porta fins a la carretera, que seguirem direcció Vilajuïga durant uns 400 m. per agafar un corriol que surt a l'esquerra i ens porta de pujada cap al dolmen de la Carena. Aquí hem d'estar atents, perquè el camí troba una cruïlla, abans d'arribar a la carretera, on hem de fer un gir a la dreta i seguir el corriol direcció oest, ja tot baixant fins a trobar la llera de la riera i seguir fins a la carretera, que ja no deixarem fins a Vilajuïga.