20220915

BON PAS.- Garrotxa. El Mont des del collet de Can Serra (Ctra. Cabanelles al Mont)

Fem l'aproximació per la cruïlla de Cabanelles, seguint la carretera de la Mare de Déu del Mont i deixem els cotxes al collet de can Serra.
Comencem a caminar pel corriol que hi ha a la zona central del aparcament, marcat amb groc d'Itinerànnia i també amb pintada verda fosforescent, i fent baixada. A la nostra dreta, el Puig Morell, el camí fa una llarga llaçada i comença a pujar dintre bosc alzinar, seguim marca groga. Més amunt, el camí planeja i trobem un arbre en fletxa pintada verd, cap a l'esquerra. Hem de seguir recte i de seguida trobem alzinar pedregós en pujada, sortim a un lloc amb vistes a la plana i de seguida un escaler cap a muntAl camí ens hi apareixen uns marques molt antigues (vermell/blau) però segueix marcat amb groc, passem zona petita tartera entre alzinar. Trobem un baixant d'aigua i més enllà un primer pas equipat amb una cinta -cap dificultat-. Més endavant, passem pel costat d'una paret on hi ha un bivac, passem desprès de pujada una petita tartera per dintre alzines i més endavant un altra cinta que facilita el pas. Arribem a una riera seca i hem de passar al altre costat, per on continua el camí marcat amb groc. Més amunt hi ha un filat/tanca que passem i anem pujant seguint les marques fins arribar a un gran prat. Estem a sota la casa El Soler (desprès del prat).
Des d'aquí seguim la pista direcció oest i a la cruïlla, seguim per la de la dreta, de pujada fins a la següent cruïlla, on girem a la dreta fent una baixada. Hem d'estar atents per seguir la marca groga del corriol que surt a la nostra esquerra, obrint un filat/tanca.
Seguim el corriol direcció oest i ens va pujant per l'Escaler de Montosa, fins a dalt la cinglera de la Montosa on anem planejant a la vora del cingle amb molt bones vistes. Comencem la baixada fins a trobar la cruïlla amb el camí de Espinau/Lliurona. Natros, seguim baixant a l'esquerra fins al coll de Joncanat, on comencem a pujar direcció sud, cap a dalt El Mont.
Quan som a dalt fem parada una estona per reposar i gaudir de les vistes a 360º que ens ofereix aquesta talaia natural.
Ara, continuem camí fent la baixada direcció est, pel camí de Falgars, deixant el turó de Rocapastora a dalt a la nostra dreta i passant a la vora dels singulars Roure de la Sort, el Faig Gros i l'Aulina de les Tres Branques. Quan som a la font de Falgars, uns metres més enllà, hem de seguir el corriol que baixa a l'esquerra direcció a la Roca Ressoladora, aquí el pendent de baixada és més pronunciat. Arribem a baix, on està la roca i el pendent es suavitza anant a parar a prop la carretera. Seguim el corriol fins arribar al coll de can Serra, on tenim els cotxes.

Fitxa tècnica:
Enllaç_a_la_traça:https://ca.wikiloc.com/rutes-cicloturisme/2022-09-15-01-collet-de-can-serra-puig-morell-el-soler-pla-de-montosa-coll-113764627