20180515

BON PAS: Els Ports.- El Mascar, des de la pista de la Vall d'Uixò (Horta de St. Joan)

Segon dia als Ports.
Aquesta, es la primera vegada, que des de la vesant d'Horta de St. Joan, ens en anem fins a sota El Caro (El Mascar). L'accés, fins a La Franqueta, no te cap problema. Quan s'ha de circular per la pista de La Vall d'Uixò, cal tenir en compte que només es podrà fer amb vehicles tot terreny, per el trenca aigües, pista descarnada i alguna esllavissada. Ens hi endinsem, guanyant força alçada, fins a les basses del Mas de Tomaset lo Roig, on aparquem.
Continuem per la pista fins que s'acaba. Trobem una fita i un corriol que surt a la dreta i que seguim de pujada en forta pendent, fins al Saltador de Franquet, Continuem una suau pujada fins tenir a la vista el refugi de Terranyes, que ja coneixem. Abans d'arribar-hi però, a l'alçada del Maset Sanpero, agafem el camí Vell d'Alfara de Carles a Terranyes, que surt planejant direcció SE i desprès baixa cap al Barranc de la Vall Negra, on fa un gir cap al sud, per anar a parar al singular pi de Casserres, on seguim direcció sud per anar a trobar el camí que va pel barranc de Casserres i el seguim, tot planejant fins a trobar la pista del camí de la Gavarda, que travessem i seguim un camí direcció sud, durant uns 330 m. per desprès desviar-nos a la dreta, per un corriol que aviat comença a pujar amb forta pendent. Quan hem guanyat el desnivell, ja tenim a la vista Caro, molt més prop. Ara, comencem a baixar cap al Mascar. Trobem un indicador del camí que segueix cap al mas del Xocolato i el nostre camí que baixa al Mascar. El seguim fins a baix i parem a la Font del Mascar (surt un bon goll d'aigua). Desprès, ens dirigim a dintre la urbanització, fins al Restaurant del Port, on fem un merescut descans i un bon dinar.
Desprès, deuríem d'haver anat fins al refugi de Caro per agafar el GR 7. Fem un altra ruta per dintre la urbanització i fem una pujada i baixada fins trobar-lo. El seguirem sense deixar-lo fins al refugi de Les Clotes, passant pels colls d'en Caubet i el de Carabasses. Des del refugi, agafem un camí molt bonic que baixa cap al SO primer, per desprès girar a nord i acabar de baixar fins a la pista de la Vall d'Uixò, per on hem passat al mati. La seguim cap a la dreta, fins arribar als cotxes.