20180514

BON PAS: Els Ports. Roques de Benet, per La Foradada i Moleta del Salvatge

Aquest dilluns, ens llevem ben d'hora, per fer viatge cap a la Terra Alta. Sortim de Girona i fins a Horta de Sant Joan. Desprès d'esmorzar, ens dirigim per la pista dels Ports fins al Coll de les Eres, on aparquem els cotxes.
Comencem caminant cap al est, per la pista de Les Eres, en suau pujada. Mes amunt, fa un gir cap al sud, direcció que seguim durant quasi un quilòmetre. Aquí, seguim cap a l'esquerra, per la pista del Avellanar, que va direcció NE per situar-se a sota les Roques i els hi va donant la volta, arribant a un collet. Desprès, comença a baixar per la part de darrera de les Roques, direcció sud, fins arribar gairebé al fons de la vall. En aquest punt, ja veiem una fita a ma dreta de la pista (que continua) i una tartera, per on hem de pujar. Amb forta pendent, anem pujant, direcció oest, cap a La Foradada. Quan hi som i desprès de les fotos, anem seguint la paret de roca cap a la dreta, fins trobar la traça del camí, que amb una senzilla grimpada, salva la alçada que ens separa de la continuació del camí.
El seguim i ens porta fins a un collet, a sobre del camí tradicional de pujada al cim. Baixem uns metres, fins a trobar-lo. Ara seguim a la dreta (N) fins arribar a la canal de pujada, que salvem sense problema i ens arribem fins al cim del Castell.
Desfem camí per la canal avall i seguim direcció sud (com si anéssim cap a la Moleta), abans però, agafem un corriol que baixa per la dreta (va a parar a la pista, més avall) i el seguim baixant, fins a trobar a sobre nostre, la cova de l'Engerra (per la característica forma de l'estalagmita que s'hi troba). Desfem camí, de pujada fins al que seguíem i continuem a la dreta, de pujada direcció sud, fins a la Moleta del Salvatge. Per pujar-hi, deixem el corriol i ens anem enfilant fins a dalt. Des de dalt, te bones vistes cap al est.
Baixem un altra vegada a trobar el corriol que seguíem, per on continuem, anant per sobre la cinglera (queda uns metres per sota) direcció SE primer i desprès gira al oest per arribar al Coll de Membrado.
Des del Coll, continuem a la dreta per la pista, que seguirem de baixada durant uns 800 m. per arribar a una corba molt tancada a la dreta. Aquí continuem per un camí que va cap al oest, primer planejant un tros i desprès comença a girar cap a nord, en una pendent de baixada, més pronunciada. Ens dirigim cap a la Penya del Gall, passant-hi a la vora. Sense deixar el camí i seguint baixant, fem cap a la pista de Les Eres, per on hem pujat al mati. Ara, només cal desfer un tros, per arribar als cotxes.
Desprès, ens acostem amb cotxe fins a Valderrobres, per anar fins a la nostra base de aquests dies d'estada als Ports. Ens allotgem al HOTEL EL SALT, on la família formada per Antonio, Helena i els seus fills, ens acullen com sempre, de meravella.