20180510

BON PAS: Pic de Les Salines i El Moixer, per La Vajol

Avui, degut a les previsions de pluja per l'interior i de fort vent per les Alberes, hem decidit d'anar a Les Salines.
Fem l'aproximació per Darnius i la carretera que va a Maçanet de Cabrenys, agafant el desviament cap a La Vajol, i seguint fins als Restaurant Manrella, a peu de carretera, i a la propera corba, hi ha espai per deixar dos o tres cotxes, lloc on els aparquem.
Sortim seguint el camí cap al coll de Lli, anant pujant per la pista, quan arribem a l'alçada,, ja veiem a la dreta, l'indicador al coll, que està a pocs metres. Seguim la pista, que ens va pujant passant a la vora del castell de Cabrera, que està indicat a la vora del camí. Seguim, pujant fins al Pla de la Creu, lloc on trobem un pal indicador, que ens dirigeix per la dreta, cap a Les Salines. Seguim el corriol que ens passarà al altre costat de riera i ja arribem a la font i Santuari de Les Salines, on fem parada per esmorzar.
Des de el replà que hi ha a la casa, ja es veu el pal indicador, amb el camí de pujada cap al Pic de Les Salines. L'enfilem i fem una pujada de forta pendent, fins a dalt la carena. Quan i som, seguim cap a la dreta (E), pel corriol que ens pujarà cap al Puig de Les Salines (1.333 m.). Fem un petit descans i admirem el paisatge que tenim als nostres peus. Està tapat cap al costat de mar, però tenim bona visibilitat a la vall, amb Maçanet, Garrotxa, pantà de Boadella. Tot i això podem veure el Neulós, i tota la part alta de l'Albera. part de Pirineu i Canigó.
Desfem camí per la carena fins on hem pujat i seguim direcció oest, passant pel costat del Roc del Pou i baixant al coll dels Pous. Des del mateix coll, per la part de França, surt un camí amb marca groga, que segueix la direcció oest, amb forta pendent, pujant entre la fageda. Finalment, va a parar al peu del Moixer (1.443 m) (antenes repetidores), on acabem de pujar i admirar el paisatge. Es el punt més alt del Alt Empordà. L'interior del Vallespir, s'ha aclarit un poc i ara podem distingir perfectament el Pech de Bugarach. Fem un petit descans.
Desfem camí fins al Coll dels Pous i ara seguim per la nostra dreta, el GR que ens baixa fent una diagonal direcció SE, fins a la pista on tenim a la vista el Santuari i a la nostra dreta, la capella amb la Verge, on hi anem.
Seguim cap el Santuari i ara desfem camí, fins al indicador del Castell de Cabrera, per acostar-nos-hi i fer una parada per dinar, mentre podem contemplar la esplèndida vista a l'Alt Empordà i Garrotxa, que ja comença a tapar-se.
Tornem a la pista i seguim fins al indicador del Coll de Lli, on ens hi acostem per veure la placa commemorativa, del pas de la retirada. Tornem i ja desfem camí fins als cotxes.

Sortida NO circular
Distància              15,8 km.
Desnivell               968 m.
Temps caminant       5 h. 23'

Enllaç a la traça  https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/pic-de-les-salines-i-el-moixer-per-la-vajol-24801842

fotos Mercè https://photos.app.goo.gl/cSBPG7yv7hjoMf6A2
Joan https://drive.google.com/drive/folders/1Mo74SKixdgiRwFHbb-lmbZT-sVRDoZPz?usp=sharing