20180517

BON PAS: Els Ports.- Penya Galera pel riu Ulldemó

Quart i últim dia de l'estada de la Colla als Ports.
Avui, anem fins a Beceite per fer una matinal curta, pujant a la Penya Galera, sense fer ruta circular.
Agafem des de dintre del poble, la pista cap a La Pesquera (riu Ulldemó), i anem fins al aparcament numerat 4, on deixem els cotxes.
Des de allà mateix, baixem pel corriol fins al riu, que travessem. Seguim les marques de PR que ens van pujant per la Costa d'Arrancapets, direcció nord-est fins a dalt a l'altiplà. Seguim camí, passant pel mas, fins arribar al cim de Penya Galera, desprès i sense camí definit, anem direcció nord cap a la Moleta o Punta del Barco, des d'on hi ha una espectacular vista cap al oest i nord.
Desfem camí fins al començament de la pujada a la Moleta i desprès girem cap al oest, baixant i passant al altre costat del que sembla un baixant d'aigua. Pugem i anant sempre direcció oest, anem a sortir al camí que hem fet de pujada, on hi ha un pou d'aigua a dintre d'una formació de pedres.
Ara, ja només ens cal desfer el camí fins als cotxes.
Per finalitzar l'estada, tornem al Hotel el Salt, on ens podem rentar i dinar, per desprès emprendre el camí de tornada cap a Girona.