20180902

BON PAS: La Vanoise. Dia 1: Modane - ref. l'Aiguille Doran

Dia 1 del Tour Balcons de La Vanoise. Aquest Tour, com els 9 anys anteriors, el tenim contractat amb l'empresa de trekking, CAIRN.
Aproximació: Els BON PAS, deixem l'hotel a primera hora del matí i ens desplacem fins l'estació de Chambéry. Amb els bitllets del TGV, anem fins a Modane, on a les 13 h. ens trobem amb l'Elodie, amiga nostra i guia de l'expedició i també amb Robust, el mul que ens acompanyarà aquest any.
Un cop tenim les pertinences al sac de viatge i carregat el mul, comencem a caminar des del altre costat del riu Arc, un cop passat el pont d'arcades. Seguim el GR 5. El primer tram, el fem seguint per la carretera i per dintre de una urbanització en direcció  NE primer i desprès girant a nord fins que arribem a la darrera casa on comença el corriol que ja, per dintre de bosc i en pendent força pronunciada anem guanyant cota fins als 1.360 m. aproximadament, on deixem el GR 5 que segueix per l'esquerra direcció oest. Natros, seguim a la dreta, direcció est i pujant fins arribar a dalt al pla, al lloc anomenat Pierre Brune, des del que hi ha una bona vista a la vall. També aprofitem la troballa d'uns quants rovellons, que portem a sobre per veure si els mengem al refugi. Quan som a aquest punt, tant a prop del refugi, ens comença a ploure i ens hem d'equipar al menys amb el paraigües.
Aquí hi ha una bifurcació de camins i seguim el de la dreta, que baixa cap al est primer fins a trobar un baixant de aigua i quant el passem comencem una suau pujada per dintre bosc direcció S i SE, per sortir al prat des d'on ja veiem el refugi de l'Aiguille Doran.

Sortida de travessa
Distància                  5,2 km.
Desnivell                  + 827 m.   - 45 m.