20180915

COLLA L'ISARD: Puigmal i Núria, per Fontalba

Aquest dissabte, la Colla torna a reprendre la activitat de muntanya, desprès del parèntesis d'estiu. Ens ha semblat bé, començar la campanya fent el cim emblemàtic del Puigmal i fer la bonica volta per Núria.
Hem arribat a Fontalba i comencem a caminar des del aparcament de la Collada, que ja a aquesta hora, està ple de cotxes. Anem pel camí que planeja cap al oest i que aviat comença a pujar al Cim de la Dou. Quan l'assolim, fem parada per esmorzar. Desprès, continuem la pujada, que aviat es converteix de força pendent i llaçades, per arribar al pla, on ja tenim a la vista el Puigmal. Es ple de muntanyencs, que també estan gaudint d'aquest bonic paisatge.
Desprès d'un descans i les fotos al peu de la creu, comencem la baixada pel camí a Núria, que va baixant en forta pendent, direcció NE, per la Coma de l'Embut, segueix pel Pla del Sarronar, el Pla del Ortigar i ens acaba baixant al Santuari de Núria, on fem parada per dinar.
Quan ja hem descansat prou, emprenem el camí de tornada, emplenant aigua a la font de Sant Gil. Anem pujant direcció sud i des de la Creu d'en Riba, tenim una bonica perspectiva del Santuari i llac. Seguim pel GR 11.8 ara ja tapats per la boira que no ens deixa gaudir més del bonic paisatge. Passem el Roc Roig, el Roc de la Fita i a sobre els cingles de l'Avellanosa. Quan som als Orriols, ens quedem sense la vista a Fontalba i seguim camí, que a la vegada dona la volta a la coma o ens porta cap a la font de Fontalba i poc més enllà al aparcament on tenim els cotxes.