20180927

BON PAS: Serra del Verd. PONT QUEBRADÍS

Aquest dijous, el nostre company Marc, ens ha fet la proposta d'anar a conèixer el Pont Quebradís, a la Serra del Verd. Encara que ens cau lluny de Girona, l'entorn se-ho val.
La aproximació, la fem des de Berga, per la BV-4241 fins al Pont de Valls, on agafem una carretera asfaltada que passa pel nucli de Valls i seguim pujant fins una zona on podem deixar els cotxes tots junts i ben aparcats, just a la cruïlla de St. Martí.
Comencem a caminar, pujant per la carretera indicada cap a Gósol (est i desprès nord), passem la cruïlla indicada cap a Sta. Eulària i a la següent, entrem a la pista de terra (dreta de la carretera), on hi ha una bifurcació i seguim per l'esquerra en paral·lel a la carretera i planejant direcció nord, fins a trobar la Torre de la Corriu (masia important per la seva arquitectura, ara en runes). Aquí ja enllacem amb el camí dels Cims, marcat de color grog i també hi trobem indicador cap al Pont Cabradís.
A partir de aquí, ja anem seguint el camí, ben marcat i fresat, que ens porta al Mirador dels Cintells (vista al riu de les Valls i al Molí. També a la serra d'Ensija i el que sembla les puntes del Pedraforca. Per l'altre, la Serra dels Bastets, la de Busa i més propera, la de Guixeres). Seguim en forta baixada i passem el torrent de Vilacireres i desprès tornem a pujar fins un altre mirador a la Serra d'Ensija i als Rasos de Peguera.
Seguim camí, ara de baixada fins a la canal de Comallonga i passem per la balma dels Cims i tot de baixada suau, fins al Pont Cabradís. Es un pont natural, per on el riu de les Valls s'hi esmuny pel seu interior. A sobre, també hi ha la Font del mateix nom, que brolla per la soca d'una gran alzina.
Seguim camí, ara per l'altre costat de riu i anem a parar al torrent Fondo, on entra al riu de les Valls. Creuem al altre costat i seguim les marques. Aquest tram de camí, te alguns punts que amb moll o gel son delicats, per això ja tenen cadenes per poder agafar-se i anar més segurs. Per salvar l'últim desnivell, hi ha una escala que ens permet baixar sense problemes.
Arribem a la presa que recull l'aigua per la Central Elèctrica que hi ha més avall i seguim la pista que segueix al costat del riu fins a la Central i al Molí de la Corriu, on fem parada per dinar. Desprès, seguim les marques grogues i el camí passa al altre costat, gairebé a sobre del Molí i gira cap al oest direcció a la Torre de la Corriu, pujant decididament. Arribem a un punt on a l'esquerra hi surt un corriol, que al terra hi te unes rames (indiquen que no s'ha de seguir), però es el que volem fer natros per estalviar de desfer camí des de la Torre. Aquest camí, ens portarà de pujada fins a una zona més plana, on surt un altre camí cap a l'esquerra (E). Natros, seguim pujant direcció sud i desprès girant al oest, fins a arribar a la carretera per on hem pujat aquest matí. A partir d'aquí, ja només ens queda desfer camí fins als cotxes.